Storytelling is een populair woord, maar wat houdt het in? Storytelling gaat over hoe je een boodschap overbrengt. Als je een boodschap vertelt als een verhaal onthouden mensen dat. Maar hoe vertel ik een verhaal? Wat is een verhaal eigenlijk? Waaraan moet een verhaal voldoen? Kortom, wanneer is een verhaal een verhaal? Het simpele vragen, maar weet u het antwoord? Moet er drama zijn, een plot, emotie? En waarom zijn dit soort ingrediënten van belang als je een boodschap wil vertellen? Bijvoorbeeld binnen de organisatie waarin je actief bent of aan klanten. Martin Koolhoven vertelt in Storytelling mede aan de hand van filmfragmenten aan welke eigenschappen een verhaal moet voldoen om te beklijven.
Bij elke opdracht, elk project of elke reorganisatie hoort een verhaal. Naar medewerkers, klanten of publiek. Storytelling is cruciaal bij elk commercieel proces.
Titel: Storytelling
Thema: Hoe zorg ik dat mijn boodschap duidelijk overkomt, wat is een verhaal, wanneer beklijft een verhaal
Duur: 35 – 60 minuten
Door: Martin Koolhoven
Voor: Organisaties die hun communicatie effectiever willen maken